Native advertising – reklamer der tryllebinder den rette målgruppe
Historiefortælling via native advertising
Måske ved du allerede lidt om storytelling, og hvor kraftfuldt et tag, det kan være for at få fat i den rigtige målgruppe. Og holde opmærksomheden.
Der er flere metoder eller grene af markedsføring og storytelling, der også kan være gode til at nå det rette publikum.
Det kan for eksempel være .native advertising. Lad os zoome lidt ind på det.
Native advertising er en type af reklame, hvor indholdet matcher form og funktion på det medie, den vises på.
Eller sagt på en anden måde: Indhold, hvor den gode fortælling står i centrum. Det er gennem fortællingen, at specifikt indhold eksponeres for en ønsket målgruppe.
Hvorfor Native advertising?
Læserne bruger tid på at læse artikler, se videoer og interagere med indholdet. Næsten på lige fod med andet indhold, der ikke er annoncørbetalt.
Det er en mulighed for at dele virksomhedens brand story og komme i lidt tættere kontakt med den ønskede målgruppe. Hvad enten det fremgår tydeligt eller ej, om det er en annonce/reklame, læseren møder, giver native advertising en mulighed for at skabe engagement i indholdet. Det er indhold på brugernes vilkår – noget der taler til dem i øjenhøjde. Og samtidig er det en mulighed for virksomheden for at skabe en god fortælling.
Hvad med troværdigheden?
Måske stiller du dig kritisk overfor troværdigheden i det indhold, der skabes med native advertising. Det er forståeligt. Men troværdigheden kan løftes. Det skal gøres ordentligt, og der skal være tydelige tilkendegivelser overfor målgruppen. Ellers kan det skade det troværdige forhold.